Határtalanul pályázat

Határtalan öröm

Szlovénia és Horvátország

Első napunkon csodálatos élményeket várva szálltunk fel a buszra. Lendvába vezető utunk felénél lerobbant a buszunk.

Egy pihenőnél álltunk meg és a természet szép látványa tárult a szemünk elé. A pihenőben 3 órát vártunk a pótbuszra, ez alatt az idő alatt tollasoztunk, fociztunk és sok érdekes játékot játszottunk. Amikor megérkezett a mentesítő busz, átpakoltuk a csomagokat és összezsúfolva elindultunk Lendvába. Amikor megérkeztünk, egy rövid szünet után elindultunk egy közeli fagyizóhoz. A fagyizás után elsétáltunk a közel, de magasan fekvő Lendvai várhoz. Sok érdekességet láttunk a vár különböző helységeiben, főként szobrokat és festményeket. Utána felsétáltunk a Lendvai szőlőhegyre, ahol a Szentháromság kápolnában megtekintettük Hadik András múmiáját, aki történelmileg összeköti a Kárpát-medencét.

Második nap ellátogattunk Lendván Széchenyi és Kossuth emléktáblájához. Utána Szent István és Szent László szobrát kerestük fel és Zala György, lendvai születésű, világhírű szobrász emléke előtt tisztelegtünk. Leghíresebb alkotása Budapesten a Hősök terén álló Millenniumi emlékmű. Csáktornyára utazva a mai Horvátország területén a Várat és a Turul emlékművet láttuk. A várban egy érdekes múzeum várt minket. A következő állomás Varasd, ami a török veszély idején Horvátország fővárosa volt. Muraszombaton a Sapáry várkastély múzeumában jártunk. Az esti programot, esti óráinkat szintén Muraszombaton töltöttük, egy fürdőben.

A harmadik nap délelőttén egy szlovén iskolát látogattunk meg, ahol magyarul és szlovénul beszélnek a diákok és a tanárok. Az órákat kétnyelvű tankönyvekből tartják, aminek a fele szlovén, a másik fele magyar. Az órákon vagy egy, vagy két tanár van bent. Ha egy, akkor a tanár félig szlovénul, félig magyarul tartja az órát, ha kettő, akkor az egyik tanár csak szlovénul, a másik csak magyarul beszél. A következő állomáson Makovecz Imre által tervezett kultúrházba látogattunk, ami belülről nagyon szép és ragyogó.

A sok izgalommal teli élmények után hazajöttünk szeretett városunkba, Balatonkenesére.

Modok Andor Levente 7.a.

A pályázatról további képek a következő linken: